dimarts, 19 de febrer del 2008

L'espanyol com a segona llengua econòmica



En el diari El Economista surt avui el següent article: El español, todo un tesoro: en 2020 será la segunda lengua económica. Un article basat en un informe de la Fundación Telefónica: Economía del español, una introducción. A l'article es parla de la importància de la llengua espanyola en l'àmbit dels negocis ja que és la tercera llengua, per darrera de l'anglès i el xinès, més usada pels intercanvis comercials.

L'article avala la importància de la llengua especialment per augmentar la quota de mercat en les exportacions amb països hispanoparlants. Destaca la importància de la llengua en camps com els mitjans de comunicació i de continguts (llibres, premsa, televisió,...), en el sector serveis (atenció al client, banca, telefonia). També destaca la importància en el camp de les telecomunicacions: hi ha més webs en espanyol que en xinés o en japonès, tot i que encara estem per darrera de llengües com l'anglès, el francès o l'alemany.

L'article reconeix que l'idioma rei del comerç internacional és l'anglès però que l'espanyol es recolza en la indústria de l'entreteniment i els serveis per anar-li guanyant terreny poc a poc.

Podeu consultar aquesta i d'altres noticies econòmiques al diari en paper que trobareu a les nostres Biblioteques o bé a la seva versió electrònica: El Economista .